wtorek, 13 stycznia 2015

BELGIA - Brugia

Brugia (org. Brugge) to przepiękne miasto w północno-zachodniej części Belgii. Wiele źródeł podaje, że jest uważana za Wenecję północy z powodu licznych kanałów.
Byłam tam 2 razy - za każdym patrzyłam z zachwytem na średniowieczną zabudowę. Gdyby usunąć szyldy obecnych sklepów i zamknąć centrum dla samochodów, to miałoby się wrażenie podróży w czasie. 
Odwiedzając Brugię skupiliśmy się na tym co na zewnątrz, muzea czy inne atrakcje nie były w planie, z wyjątkiem rejsu łodzią po kanałach. Miasto przez cały rok tętni życiem, przyciąga wielu turystów. Byłam tam w sierpniu oraz w Sylwestra i Nowy Rok. Naiwnie myślałam, że jak wyjdę na ulice 1-ego stycznia o 9-ej rano, to spokojnie porobię zdjęcia. Oprócz mnie wiele osób pomyślało podobnie ;-)

Oto fotorelacja z Brugii - zarówno w scenerii letniej, jak i zimowej (niestety, bez śniegu).
Zaczynamy od kanałów:











Grote Markt z pięknym ratuszem...


... uroczymi kamienicami...





... oraz dzwonnicą...


Spacer okolicznymi uliczkami:






 Na koniec 2 w 1 - czyli z czego znana jest Belgia? 


Oczywiście z piwa i czekoladek :)






Brak komentarzy:

Prześlij komentarz